Метою вивчення навчальної дисципліни «Психолінгвістика» є оволодіння здобувачами ступеня вищої освіти «магістр» знаннями про закономірності формування мовленнєвої діяльності, особливості процесу мовленнєвої комунікації, використання знаків мови та здійснення мовленнєвої та розумової діяльності, необхідних для майбутньої практичної роботи в галузі психології та педагогіки.
Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни «Психолінгвістика» є:
- формування уявлення про теоретичні та практичні аспекти діяльності мовленнєвого апарату людини;
- формування уявлення про особливості функціонування мови, мислення та мовлення;
- надання можливості засвоїти методи психолінгвістики та способи їх практичного застосування;
- формування уявлення про закономірності відображення адресанта та адресата у текстах, призначених для діалогічної комунікації.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми здобувачі ступеня вищої освіти «магістр» повинні:
знати:
- критерії визначення норми та патології у мовленні людини;
- засоби проведення психолінгвістичного аналізу художнього тексту;
- вимоги до проведення психолінгвістичного дослідження;
- будову центральної нервової системи та мовленнєвого апарату;
- теоретичні та методологічні основи психофізіології мовленнєвої діяльності;
- особливості впливу вербального повідомлення та окремих слів на індивіда;
- вимоги до мовленнєвої поведінки професіонала;
- основні етапи розвитку мови дитини
вміти:
- аналізувати нейрофізіологічні показники мовленнєвих функцій;
- застосовувати конкретні психолінгвістичні прийоми для діагностики розладів мовленнєвої діяльності;
- здійснювати документальний, фактографічний та семантичний пошук інформації;
- розрізняти і виправляти типові помилки висловлювання у дорослих і дітей;
- використовувати ефективні мовні аспекти психокорекційного процесу;
- застосовувати техніки переконання в усному виступі та під час переговорного процесу
володіти компетенціями:
‑ загальними:
1) здатністю застосовувати знання у практичних ситуаціях;
2) здатністю використання інформаційних і комунікаційних технологій;
3) здатністю приймати обґрунтовані рішення;
‑ спеціальними:
1) здатністю використовувати методи математичної статистики для обробки отриманих емпіричних даних;
2) здатністю до розуміння природи поведінки, діяльності та вчинків;
3) здатністю аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації.
- Викладач: Грицук Оксана